Pojke eller flicka?

Pojke eller flicka?


Enligt vad jag har läst så är det ganska osannolikt att på något sätt kunna påverka bebisens kön.

Det man vet är att pojkspermier simmar fortare men att flickspermier är uthålligare.

Här kan du läsa om några tips för olika kön men som sagt är det nog ganska opåverkbart.


För att få en pojke:


*Undvik samlag fram tills ägglossningsdagen så att spermiehalten är hög

*Ha samlag på ägglossningsdagen då pojkspermierna simmar snabbare och kan hinna fram till ägget innan flickspermierna

*Ät mycket fisk, kött, pasta, frukt, grönsaker och salt mat

*Ät inte yoghurt, ost, nötter, skaldjur och choklad

*Kvinnan får orgasm innan mannen, det gör att kvinnan utsöndrar en vätska som man tror är mer spermievänligt än den normala låga ph värdet som slidan har


För att få en flicka:


*Ha samlag några dagar innan ägglossningen då flickspermierna är mera uthålliga och kan leva längre och invänta ägget.

*Ät mycket mejeriprodukter, drick mineralvatten och mjölk

*Ät inte potatis, kött, frukt, salt mat, choklad och kaffe

*Mannen får orgasm innan kvinnan


Kommentarer
Postat av: houneida

hej!jag har 3 flickor och jag vill gärna bli gravid med pojka

vad kan vi göra?

2009-02-26 @ 01:00:49
Postat av: Suham

hej

Jag känner samma problem hos min syster najaht hon har två döttrar,,,

jag vill gärna att Houneida ska kontakt min syster om hon lyckas med detta.

mvh

Suham

2009-07-13 @ 23:02:16
Postat av: therese

hej jag har en fråga men hur länge ska man undvika t.e.x mejeri produkter

2011-11-03 @ 16:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0