Rosenrot


Örten rosenrot tillhör familjen flerbladsväxter och växer lite här och var i Sverige bland annat i Bohuslän och Norrbotten. Rosenrot är ett kosttillskott.


Rosenrot kan hjälpa mot t.ex.

*Trötthet

*Nedstämdhet

*Bristsjukdomar

*Impotens

*infektioner

*Kan ge ökad uthållighet

*Ökad lust


På Tomsk State University 1987 gjordes en undersökning om rosenrot på djur och på hondjuren visade det sig att dem fick ökad fertilitet.

Sedan gavs rosenrot till 40 kvinnor som hade utebliven menstruation av samma forskare.

Efter bara 14 dagar fick 25st av dem tillbaka sin mens och efter bara ett par månader vart 11 utav dem 40 gravida.


Rosenrot finns att köpa på i hälsokostbutiker. Rosenrot finns i både tablett eller flytandeform men tabletter är vanligast.

Däremot finns det delade meningar om att äta rosenrot under en graviditet, på vissa sidor står det att det helt skall undvikas och på andra står det att det är helt okej, så kolla med din mödravård eller läkare.


Själv åt jag rosenrot för några år sedan i några månader och jag vart jätte pigg och fick massor av energi. Jag försökte inte bli gravid under den tiden så jag kan inte uttala mig om hur vida det gav effekt eller inte.


Kommentarer
Postat av: Nanna

I vilken form finns rosenrot? Alltså dricker lr äter man det? Tabletter?

Kramizar

2009-02-11 @ 11:58:28
URL: http://melinahanson.blogg.se/
Postat av: Jessica

Skrev in det i texten nu, tack för att du påpekade detta.

Rosenrot finns i både tablett och flytande form men vanligast är tabletter.

2009-02-11 @ 13:44:26
URL: http://konstenattbligravid.blogg.se/
Postat av: Gitte

Hej! Jag fick tipset om Rosenrot och googlade. Hittade bla din sida.

TACK! Jag är nu gravid i 21:a veckan och är helt övertygad om att Rosenroten var det avgörande.

:-)

2010-08-09 @ 16:04:29
URL: http://gittemedbarn.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0